Al Aqsa dihati :

Adalah suatu kewajipan jihad untuk membebaskan tanah air umat Islam daripada sesiapa yang menyerang atau menakluknya kerana mereka adalah musuh umat Islam- Syeikh Yusof Al Qardhawi

Allah S.W.T berfirman, “Wahai orang2 yang beriman, kamu adalah penolong kepada sesama kamu. Jika kamu tidak melakukan ini, akan timbul pecahbelah dan penyelewengan yang besar.”

Sunday 5 February 2012

Erti Hari Ini




Menatap Pagi Yang Sepi
Suara Merdu, Penuh Syahdu
Silih berganti
Di pagi penuh cahaya

Di dalam duniaku
Segala masalah mampu
Dilerai dengan menyanyi
Pintaku, hasratku, cintaku,
Di pagi penuh bahagia

Aku masih percaya
Walau sekadar bermimpi
bahawa ada yang akan
Merealisasikan mimpiku
Untuk dunia yang lebih baik
Dari dunia kecilku

Maafkan aku
Tertewas terjatuh melaksanakan
Tanggungjawabku
Oh Tuhan semaikan impian
Semua yang kau cinta

Aku tetap percaya
Walau sekadar bermimpi
Bahawa ada yang akan
Merealisasikan mimpiku
Untuk dunia yang lebih baik
Dari dunia kecilku

Aku masih keliru
Dan tidak memahami
Adakah ini semua lebih
Berharga dari nyawa
Seorang insan bermakna
Yang ingin merasa nikmatnya

Aku tetap percaya
Walau sekadar bermimpi
Bahawa ada yang akan
Merealisasikan mimpiku
Aku tetap percaya

No comments:

Post a Comment