Al Aqsa dihati :

Adalah suatu kewajipan jihad untuk membebaskan tanah air umat Islam daripada sesiapa yang menyerang atau menakluknya kerana mereka adalah musuh umat Islam- Syeikh Yusof Al Qardhawi

Allah S.W.T berfirman, “Wahai orang2 yang beriman, kamu adalah penolong kepada sesama kamu. Jika kamu tidak melakukan ini, akan timbul pecahbelah dan penyelewengan yang besar.”

Saturday 12 November 2011

Musuh Sedar Kekuatan Kita



1/11/2011 – Ketua dan anak lelaki pemimpim Hamas ditangkap tentera Israel. Rumah beliau diserbu tentera Zionis pada pukul 3 pagi dan menangkap beliau dan anak lelakinya. Mereka kemudian di tahan serta disoal siasat kemudian dilepaskan semula. Jurucakap Tentara Zionis mengatakan itu adalah prosidur biasa untuk menyoal siasat pemimpin pergerakan Islam.

2/11/2011 – Hamas menggesa Presiden Mahmoud Abbas untuk menghentikan rundingan dengan Isreal selepas Israel secara terang-terangan mengganggu  usaha Palestin untuk menjadi sebagai Ahli UNESCO. Semenjak persidangan UNESCO bermula, Israel merancakkan lagi pembinaan penempatan haram Israel di Gaza dan telah melancarkan banyak serangan ke atas Gaza sehinggakan minggu lepas 12 orang pejuang Palestin terkorban.

3/11/2011 - 180 orang banduan Palestin akan dilepaskan oleh kerajaan di Gaza semperna cuti raya haji. Selepas selasai cuti raya haji, 160 daripada orang banduan akan kembali ke penjara manakala baki 20 orang akan diberikan pengampunan awal.

5/11/2011 – Peristiwa Pembunuhan Keluarga Doktor Palestin yang pernah berkhidmat di Israel dan dibunuh sendiri oleh kereta kebal Israel akan dipentaskan. Ahli Keluarga Dr Izzeldin Abuelaish yang terselamat melarikan diri ke Canada selepas kejadian tersebut. Dalam pementasan tersebut, dimuatkan juga panggilan terakhir Dr Izzeldin kepada rakannya di Israel, merayu agar serangan keatas rumah beliau dihentikan.

6/11/2011 - 2 kapal ditawan oleh pasukan Komando Israel semasa di perairan antarabangsa untuk mengghulurkan bantuan perubatan bernilai 30,000 USD ke Gaza. Kapal tersebut membawa 27 aktivis keamanan dari 9 buah negara. Mereka dipaksa untuk menandatangani perjanjian yang mengatakan mereka akan keluar dari perairan tersebut dan pulang ke negara masing-masing dan mengaku ingin masuk ke perairan Gaza secara tidak sah. Namun kesemua aktivis menolak untuk menanda tangani perjanjian tersebut

9/11/2011 – Deligasi keamanan isu Timur tengah akan bertemu dengan Palestin dan Israel secara berasingan pada 14 November ini kata menurut sumber dari Amerika Syarikat. Ini adalah usaha yang dilakukan oleh AS dalam menyelesaikan konflik yang sudah berdekad lamanya. Pertemuan ini akan berlangsung di Baitulmaqdis.

Bila dilihat bagaimana Israel cuba menggagalkan usaha Palestin untuk menjadi Negara Anggota UNESCO, ternyata yang mereka seperki anjing yang takut akan bayang-bayang sendiri. Mengapa mereka perlu gusar sekiranya mereka tahu yang 3 kuasa veto dunia akan menyokong dakyah mereka. Ataupun mereka takut dengan kebergantungan umat Islam dengan tali Allah? Wahai Umat Islam sedarlah Allah itu sentiasa disisi kita, sedangkan musuh Islam takut akan keesaan Allah, bila lagi kita mahu sedar akan kekuasaan dan kekuatan doa umat Islam?



Disediakan oleh : The Cerebro

No comments:

Post a Comment