Al Aqsa dihati :

Adalah suatu kewajipan jihad untuk membebaskan tanah air umat Islam daripada sesiapa yang menyerang atau menakluknya kerana mereka adalah musuh umat Islam- Syeikh Yusof Al Qardhawi

Allah S.W.T berfirman, “Wahai orang2 yang beriman, kamu adalah penolong kepada sesama kamu. Jika kamu tidak melakukan ini, akan timbul pecahbelah dan penyelewengan yang besar.”

Saturday 22 May 2010

Konvoi ke Gaza berlepas dari Pelabuhan Turki


TERKINI : 3 buah kapal dari konvoi laut yang menuju ke Gaza telah berlepas dari pelabuhan Turki pada jam 2.55 petang/waktu Mesir. 6 buah kapal lagi dari Greek, Ireland, Algeria dan Britain.

Menurut sumber lain (safa.ps), 3 kapal dari Turki sedang menuju ke kepulauan Cyprus sementara menanti 6 buah lagi kapal tiba di situ. Dijadualkan, hari rabu akan datang(27/05), konvoi yang membentuk armada laut akan bertolak ke Gaza.

Manakala, pihak yang turut serta dalam konvoi itu terdiri daripada aktivis-aktivis dari pertubuhan antarabangsa, ahli-ahli politik dan wakil-wakil media yang membuat liputan.

Dari pihak Israel pula telah memberikan ancaman kepada konvoi laut agar dapat menghalang dari sampai ke Gaza. Sebagaimana yang dinyatakan, Israel mengancam dari dua 

sudut:
 1) Diplomasi
2) Ancaman 'mengebom'

Sumber: 

No comments:

Post a Comment