Al Aqsa dihati :

Adalah suatu kewajipan jihad untuk membebaskan tanah air umat Islam daripada sesiapa yang menyerang atau menakluknya kerana mereka adalah musuh umat Islam- Syeikh Yusof Al Qardhawi

Allah S.W.T berfirman, “Wahai orang2 yang beriman, kamu adalah penolong kepada sesama kamu. Jika kamu tidak melakukan ini, akan timbul pecahbelah dan penyelewengan yang besar.”

Sunday 2 October 2011

Kemerdekaan Hakiki dan Pembebasan Palestin Hanya Dengan Khilafah ?



Ketika Presiden Palestin, Mahmoud Abbas bersedia untuk mengemukakan permohonan pengiktirafan sebagai sebuah negara berdaulat, dua per tiga anggota Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) sudah menyokong usaha berkenaan.

Delegasi Palestin menyatakan sebanyak 129 negara sudah memberikan sokongan kepada Palestin, lapor saluran televisyen, Al Jazeera.

Keadaan itu membawa makna Palestin menerima sokongan dua pertiga majoriti di Perhimpunan Agung PBB di mana Palestin boleh memilih untuk mendapatkan status bukan anggota dalam badan dunia itu.

''Pada peringkat ini, Palestin boleh ke Majlis Keselamatan PBB di mana Abbas menyerahkan permohonan berkenaan kepada Setiausaha Agung PBB,'' lapor Al Jazeera.


Perlukah Umat Mengharap Pada PBB?

Kemerdekaan Palestin dan menjadi Keahlian PBB adalah berita yang akhir-akhir ini cukup hangat berkaitan persoalan Palestin. Banyak Negara baik di Asia dan Eropah dan dari benua Amerika yang menyatakan pengiktirafan dan sokongan bagi kemerdekaan Palestin dan sokongan akan bergabungnya Palestin menjadi sebahagian daripada ahli tetap dewan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) seperti negara Turki, Mesir, China, India, Indonesia, Pakistan , Jerman, Perancis, Russia, Chile, dan Inggeris.

Inggeris menjadi negara yang terang-terangan menyokong langkah Palestin ini, walaupun bukan menyokong keanggotan di DK PBB, melainkan menyokong sebagai anggota tidak tetap PBB. Dan Negara yang menolak adalah dua negara yang sudah tidak asing lagi iaitu Amerika dan Israel itu sendiri. Mereka mengatakan kedaulatan baru akan diberikan melalui rundingan damai dengan Israel.

Sesungguhnya persoalan Palestin adalah satu di antara persoalan umat Islam tatkala lenyapnya institusi politik umat Islam yakni system khilafah yang di hapuskan oleh seorang pengkhianat, musuh Islam dan seorang yang murtad iaitu Mustafa Kamal Ataturk. Sehingga ketika khilafah terakhir di Turki tersebut di hapus, maka mulailah umat Islam menderita berbagai macam kehinaan dari pelbagai bidang termasuk di pecah-pecakkannya kaum muslim menjadi beberapa negeri termasuk negeri Palestin.


Kemerdekaan Hakiki dan Pembebasan Palestin Hanya Dengan Khilafah?

Sebagaimana yang telah dihuraikan di atas bahawa persoalan Palestin adalah satu di antara persoalan yang mendera umat Islam tatkala sistem pemerintahan Khilafah di bubarkan pada 3 Mac 1924.

Oleh kerana itu hanya Khilafahlah yang dapat melindungi kehormatan Islam dan kaum muslimin, menjaga sempadan negeri-negeri Islam, menyatukan kekuatan umat Islam dan mengumandangkan Jihad Fi Sabilillah melawan negara-negara kafir seperti Israel dan mengusir mereka dengan penuh kehinaan dari tanah-tanah kaum muslimin.

Sungguh tepat sekali ungkapan ketika menggambarkan Khilafah ini dengan gambaran yang sangat tepat kerana Daulah Khilafah adalah penjaga Islam, dan apa yang selalu disekelilingnya, dengannya, agama akan terjaga, dan Islam pun akan dilindungi.

Hudud akan boleh ditegakkan. Pelbagai kejahatan akan boleh dicegah. Dengannya batas sempadan akan boleh dijaga. Wilayah Islam yang dilindungi akan tetap terjaga, dan tidak akan diperangi.

Namun, "penjaga Islam" ini telah ditinggalkan oleh kaum Muslim, seiring dengan terpisahnya mereka dengan negara Khilafah, yang telah runtuh pada tarikh 28 Rejab 1342 H, bertepatan dengan tarikh 3 Mac 1924 M di tangan seorang Yahudi, Freemason, Mustafa Kamal Attaturk, tali barut inggeris.

Dengan menyingkirkan pemerintahan Islam, mengusir khalifah dan keluarga 'Uthmani untuk meninggalkan ibu kota Istanbul dengan arahan dan sokongan penjajah Inggeris-Kafir.

Semuanya itu untuk melaksanakan apa yang ditetapkan oleh Menteri Luar Inggeris ketika itu, Lord Curzon, sebagai keperluan busuk yang ditetapkan kepada bangsa Turki dalam Persidangan Lausanne, yang dipenuhi kebusukan.

Setelah menandatangani Perjanjian Lausanne pada 24 Julai 1923, tentera Inggeris meninggalkan Istanbul dan Madzahiq.

Dengan bangga, Curzon menyatakan di depan Parlimen iggeris ketika itu, "Turki telah dihancurkan, dan tidak akan pernah bisa bangkit kembali, kerana kita telah menghancurkan kekuatan moralnya, iaitu Khilafah dan Islam.

Dan sesungguhnya berita tentang kebinasaan kaum yahudi tersebut kelak akan terbukti. Rasulullah bersabda:
عن أبي هريرة أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال لا تقوم الساعة حتى يقاتل المسلمون اليهود فيقتلهم المسلمون حتى يختبئ اليهودي
من وراء الحجر والشجر فيقول الحجر أو الشجر يا مسلم يا عبد الله هذا يهودي خلفي فتعال فاقتله إلا الغرقد فإنه من شجر اليهود

Dari Abu Hurairah bahawa Rasulullah saw bersabda: Tidak akan datang Hari Kiamat sehingga kaum muslim memerangi Yahudi. Maka kaum muslim memerangi mereka sehingga mereka bersembunyi di sebalik batu dan pokok. Namun batu atau pohon itu berkata: Ya muslim, ya Abdullah ini Yahudi di belakang saya, kemarilah dan bunuhlah dia kecuali pohon gharqad kerana ia adalah pohonnya orang Yahudi. (Hadis Riwayat Muslim dan Ahmad)
 
Sumber :
http://www.arrayah.info

No comments:

Post a Comment