Al Aqsa dihati :

Adalah suatu kewajipan jihad untuk membebaskan tanah air umat Islam daripada sesiapa yang menyerang atau menakluknya kerana mereka adalah musuh umat Islam- Syeikh Yusof Al Qardhawi

Allah S.W.T berfirman, “Wahai orang2 yang beriman, kamu adalah penolong kepada sesama kamu. Jika kamu tidak melakukan ini, akan timbul pecahbelah dan penyelewengan yang besar.”

Thursday 26 May 2011

Dolak-dalih Israel dan Misi Bantuan Keamanan







20/05/2011 – Seorang perusuh cedera ditembak oleh tentera Israel semasa menyertai demonstrasi jalanan untuk menuntup Palestin kembali. Jurucakap Tentera Israel, mereka mengaku menembak seorang perusuh di kaki kerana dia cuba mendekati sekatan yang dilakukan oleh Tentera Israel di sempadan Palestin-Israel. Demonstrasi ini di rancang melalui laman social Facebook.



21/05/2011 – Seorang remaja berusia 17 tahun, Ibrahim Mohammad Faraj dari Kem Pelarian An-Nuseirat meninggal dunia ditembak oleh tentera Israel. Mayat remaja tersebut dibawa ke Hospital Al-Aqsa.  Jurucakap Tentera Israel, mereka melepaskan tembakan rambang kepada remaja tersebut kerana dia merangkak kea rah pagar sempadan pada waktu malam.



22/05/2011 – Pihak berkuasa Israel melaporkan mereka akan membuka pintu masuk ke Gaza melalui Kerem Shalom pada 23/05/2011. PEgawai Perhubungan Rasmi Palestin mengatakan, pihak Israel akan membenarkan 300 trak dan 20 kereta untuk masuk ke Gaza, dan 82 dari trak yang dibenarkan masuk itu membawa muatan semen dan besi untuk tujuan pembinaan di bawah projek pembangunan semula oleh Agensi Pembangunan German.



23/05/2011–Mahkamah Tentera Ofer menjatuhkan hukuman 6 bulan penjara bagi seorang kanak-kanak Palestin.  Amjad Ayid Abu Rahma ditangkap 4 bulan lalu kerana menyertai demonstrasi mingguan anti-tembok pemisah yang dibina Israel.



24/05/2011 – Presiden Barack Obama menuduh ‘Perjanjian Damai Hamas-Fatah’ merupakan punca utama yang menggangu rundingan damai antara Palestin-Israel yang sedang diusahakan. Tindakan Presiden Amerika ini adalah untuk menyokong kenyataan Perdana Menteri Israel yang mengatakan Perjanjian Daman Hamas-Fatah merupakan Pemusnah kepada perdamaian dan kemenagan besar bagi keganasan.




Info Misi Kemanusiaan 

       Kapal Bantuan Kemanusiaan Malaysia tidak ke Gaza.

Kapal MV Finch dari Yayasan Keamanan Perdana yang telah diserang oleh Israel pada 16 Mei, tidak akan meneruskan hajat mereka untuk berlabuh di Gaza kerana kerosakkan enjin. Namun bagaimanapun , mereka yang kini berlabuh di perlabuhan Mesir, mendapat kebenaran untuk memunggah barang bantuan yang dibawa dari Malaysia, kemudian bantuan tersebut akan disalurkan ke Gaza melalui Persatuan Pengaman PBB. Kapal MV Finch membawa bahan perpaipan untuk membaiki sistem perpaipan di Bandar Gaza.

    
      “Freedom Flotilla II” akan berlepas pada hujung bulan Jun 2011.
Sebanyak 15 kapal dari gabungan 22 Badan Bukan Kerajaan seluruh dunia dan disertai 1500 orang sukarelawan akan menyertai misi bantuan keamanan Flotilla kali kedua ini. Yayasan Bantuan Kemanusian IHH,  Bülent Yıldırım mengatakan ‘jika Israel bijak, mereka tidak akan mengganggu pelayaran bantuak kemanusiaan kali ini.’Beliau juga menegaskan, semua sukarelawan tidak akan membawa walaupun pisau poket bersama mereka semasa pelayaran.


Jika dilihat, Israel yang katanya sedang mengatur syarat untuk rundingan damai tiba-tiba menyelar Perjanjian Damai Hamas-Fatah. Ini adalah tidak lain lagi merupakan dalih yang mereka cuba gunakan untuk melambatkan proses Perjanjian Damai Palestin Israel. Bagi kita umat Islam yang masih berdalih-dalih untuk berjihad membantu Palestin, fikirlah dimana untuk meletakkan diri anda.


Saksikan sebuah filem terbaru dari Turki yg mengisarkan tentang kejahatan dan keganasan Zionis di Palestin yang juga member gambaran serba sedikit tentang kehidupan saudara kita disana. Sama-sama kita saksikan. 

Full Movie : VALLEY OF THE WOLVES PALESTINE
http://www.youtube.com/watch?v=ovnhXDNH4rw&feature=player_embedded#at=62







Disediakan Oleh:

The cerebro

No comments:

Post a Comment