Al Aqsa dihati :

Adalah suatu kewajipan jihad untuk membebaskan tanah air umat Islam daripada sesiapa yang menyerang atau menakluknya kerana mereka adalah musuh umat Islam- Syeikh Yusof Al Qardhawi

Allah S.W.T berfirman, “Wahai orang2 yang beriman, kamu adalah penolong kepada sesama kamu. Jika kamu tidak melakukan ini, akan timbul pecahbelah dan penyelewengan yang besar.”

Monday 30 May 2011

Kronologi Kedatangan Yahudi ke Palestin




1948! 
Tahun yang menjadi titik hitam bagi segenap umat Islam seantero dunia. Kota Suci Baitul Maqdis jatuh ke tangan kaum YAHUDI LAKNATULLAH. Kini sudah 63 tahun kekejaman dan kezaliman menyelubungi rakyat Palestin.

Kata -kata Sultan Salahuddin al-Ayubi," Sesiapa yang menguasai Palestin, dia menguasai dunia!" Umat Islam hari ini tidak mengendahkan langsung tentang perihal ini. Kita sudah diracuni dengan pelbagai mutiara kata kaum Barat yang tidaklah sehebat mana. Tambahan pula, anak-anak muda pada hari ini sudah jauh terpesong dari laluan yang lurus kerana terpedaya dengan musik-musik serta budaya barat yang sangat mengasyikkan.Jikalau diimbau sejarah dunia, umat Islam telah berjaya memerintah 2/3 dunia lebih dari 4 abad. Tiada satu kuasa pun yang lebih hebat dari kuasa Islam. Sepanjang itu jugalah, Palestin berada dalam keadaan yang selamat di dalam pimpinan Islam. Namun begitu, setelah pihak kristian dan yahudi mula mengucar-kacirkan Palestin, kuasa Islam sebagai kuasa besar dunia juga sudah lupus.





1882-1904
Gelombang pertama penghijrahan pendatang haram Yahudi dari Eropah ke Palestin.




 
1897
Kongres Zionis pertama bertemu di Basel, Switzerland. Kongres tersebut dilancarkan untuk menempatkan lebih ramai Yahudi di bumi Palestin. Di dalam kongres yang sama, Organisasi Zionis sedunia(World Zionist Organization) ditubuhkan.





1904-1914
Gelombang penghijrahan kedua pendatang haram Yahudi.

 






2 November 1917
Menteri Luar England,Lord Arthur James Balfour, mengutus surat (yang kemudiannya dikenali sebagai Deklarasi Balfour) kepada Lord Edmund de Rothschild bagi menyokong usaha penubuhan negara Yahudi di bumi Palestin.

Lord Arthur James Balfour: http://en.wikipedia.org/wiki/Arthur_Balfour


 



9 Disember 1918, 
Tentera British menjajah Palestin.

24 April 1920,
 Persidangan San Remo telah memberi kuasa kepada England ke atas Palestin.

Tahun 1936-39
Rakyat Palestin cuba bangkit bagi menentang penjajahan.





29 November 1947,
Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB), melaluiJawatankuasa Khas mengenai Palestin telah mencadangkan supaya negara Palestin dipecahkan menjadi dua negara, sebahagian bagi rakyat berketurunan Arab Palestin dan sebahagian lagi bagi pendatang haram Yahudi (Resolusi 181 perhimpunan agung PBB). Manakala Baitul Maqdis (atau Al-Quds atau Jerusalem) dan daerah di sekitarnya dijadikan kawasan antarabangsa, tanpa berbincang terlebih dahulu dengan pihak Palestin.


9 April 1948,
Pasukan pengganas bawah tanah Yahudi yang dikenali sebagai kumpulan Irgun  (http://en.wikipedia.org/wiki/Irgun) dan Stern Gang (http://en.wikipedia.org/wiki/Stern_Gang)  melakukan pembunuhan kejam ke atas 254 rakyat Palestin di perkampungan Deir Yassin berdekatan Baitul Maqdis.


 






14 Mei 1948
, Mandat England ke atas Palestin berakhir secara rasminya. Yahudi Zionis serta-merta mengishtiharkan penubuhan negara Israel. Amerika Syarikat menawarkan hubungan diplomatik penuh bagi mengiktiraf negara haram Israel.




1949
Pada penghujung tahun 1948, Israel meluaskan penjajahannya ke atas 78% daripada tanah Palestin. Akibat dari rampasan tersebut 750,000 orang Palestin menjadi pelarian dan hidup dalamkeadaan yang sangat daif. Sebelum tahun 1947, Yahudi hanya berjaya memiliki 7% tanah Palestin.




5 Jun 1967, 
Israel melancarkan serangan ke atas beberapa negara Arab. Peperangan ini dikenali sebagai ‘Perang Enam Hari' (http://en.wikipedia.org/wiki/6_days_war).  Israel mendapat bantuan kewangan dan persenjataan dari Amerika Syarikat. Di dalam peperangan tersebut, Israel telah menawan Timur Baitul Maqdis, Tebing Barat dan Gaza. Akibatnya, 500,000 lagi warga Palestin dihalau dari kampug halaman mereka.


LEBIH 6 JUTA RAKYAT PALESTIN TELAH MENJADI PELARIAN SEMENJAK TAHUN 1948!




Kita semua ada pendapat masing-masing tentang penubuhan negara israel. Tetapi kita mengetahui dari sumber yang tidak tepat. Anda nilailah sendiri video ini. Jadi siapa yang  menjadi pendatang sebenarnya?

Saksikan video sejarah kedatangan Yahudi ke Palestin di sini...

 




 



 

"Our Palestine,Our Dignity"

No comments:

Post a Comment