Al Aqsa dihati :

Adalah suatu kewajipan jihad untuk membebaskan tanah air umat Islam daripada sesiapa yang menyerang atau menakluknya kerana mereka adalah musuh umat Islam- Syeikh Yusof Al Qardhawi

Allah S.W.T berfirman, “Wahai orang2 yang beriman, kamu adalah penolong kepada sesama kamu. Jika kamu tidak melakukan ini, akan timbul pecahbelah dan penyelewengan yang besar.”

Friday 8 April 2011

GAZA UNDER ATTACK!!

Khamis , 07/04/2011 - 
Beberapa pesawat pengintip Israel terus berlegar-legar di langit Gaza, sejak beberapa hari lalu.

Sumber keselamatan, Selasa (5/4) menjelaskan bahawa pasukan Zionis terus meningkatkan operasinya di ruang udara Gaza. Bunyi bising dari pesawat tersebut begitu memekakan telinga.

Terdapat pesawat-pesawat tersebut terbang sangat rendah, seperi dari Rafah utara hingga Baituna utara. Kehadiran pesawat tersebut mengisyaratkan bahawa kemungkinan mereka akan melakukan serangan terbaru ke Gaza dalam waktu terdekat.

Jumaat , 08/04/2011

Pihak ‘Israel’ mengumumkan malam ini akan melanjutkan operasi militer yang dinamakan Operation Scorching Summer di Gaza.

Wakil-wakil perwakilan PBB setempat diberitakan telah mengeluarkan  para staf mereka.

Sepanjang hari kemarin Zionis menyerang Gaza dari udara dan darat dan menyebabkan lima kematian, puluhan cedera, dan menyebabkan banyak kerosakan infrastruktur.

Serangan-serangan hari ini sudah membunuh dua orang pejuang kemerdekaan Palestin dan melukai tiga orang awam,. IMEMC (International Middle East Media Center) bahkan mengumumkan sudah 10 kematian selama dua hari ini.

Serangan ini menurut Zionis adalah balasan terhadap serangan yang dilancarkan dari Gaza hari ini dan mengenai sebuah bus sekolah, melukai satu anak berusia 16 tahun dan pemandu bas tersebut.

Zionis sudah melancarkan serangan bertubi-tubi selama berminggu-minggu.
Hamas telah meminta berbagai pihak yang ada di Palestin untuk mengikuti gencatan senjata yang diumumkannya pada pukul 11 malam tadi.

Namun serangan terus dilancarkan Zionis untuk membuat pejuang-pejuang Gaza ‘menyesal’, demikian Perdana Menteri ‘Israel’ Benjamin Netanyahu.



Kronologi Serangan Zionis 08 April 2011

(10.51 malam, Mesir): Zionis mengebom sebuah kereta di Hayyu Ad-Durj, Gaza.
Kecederaan tidak dilaporkan.

(10.43 malam, Mesir): Pesawat tempur zionis menyerang sebuah rumah tanpa penghuni di Mukhayyam Jabaliyah, utara Gaza. Tidak ada laporan mengenai kecederaan.

(09.12 malam, Mesir): Menteri Luar Gaza, Muhammad Audh berharap ada tindakan segera bagi menghentikan serangan zionis.

(08.59 malam, Mesir): Perdana Menteri rejim zionis, Benjamin Netanyahu berkata, serangan ke atas Gaza mengambil masa selama beberapa hari tanpa melibatkan operasi ketenteraan yang lebih meluas.
 
(08.35 malam, Mesir): Pengeboman terbaru berdekatan stesen Al-Khazindar di kawasan At-Tawwam, utara Gaza.

(08.33 malam, Mesir): Mahmoud Abbas mengemukakan kedudukan terkini Palestin kepada kedutaan-kedutaan Arab di Mesir.

08.58 malam, Palestin/Mesir(07.58 malam, Mesir): Pejuang ALWIYAH NASEER SALAHUDDIN umum mengebom Askalan dengan dua serangan roket. Kata ALWIYAH, sistem iron dome penangkis roket yang baru dipasang tentra zionis gagal menghadang serangan roket.
 
(07.44 malam, Mesir): Seorang tentera zionis cedera akibat satu serangan mortar yang gugur di kem tentera zionis. Lapor lagi, seorang warga haram juga tercedera di Naqab akibat serangan mortar.

(07.03 malam, Mesir): Sebatang jalan di barat Naqab(tanah jajahan 1948) rosak akibat serangan roket Palestin. -Yedioth Ahronoth-

(06.49 malam, Mesir): Menteri Dalam Negera Palestin di Gaza merayu kepada penduduk agar tidak berkumpul di kawasan-kawasan yang telah menjadi sasaran serangan zionis.

(06.45 malam, Mesir): KATAIB AL-QASSAM mengebom lokasi perisikan zionis di timur Karem Abu Salem dengan 3 serangan peluru mortar.

Petang tadi, tiada catatan waktu, kumpulan pejuang KATAIB NUSUUR FALESTIN menghadang kemaraan infantri zionis(tentera pejalan kaki) dari sebuah trak pengangkut selepas menceroboh timur Qararah.

Berlaku pertempuran sengit antara pejuang dengan tentera rejim, malah kereta kebal zionis yang berkumpulan di lokasi berkenaan melepaskan tembakan meriam.

(06.45 malam, Mesir): ALWIYAH NASEER SALAHUDDIN mengebom lokasi tentera zionis 'Zekim' dengan roket jenis 'Naseer'.

(06.14 malam, Mesir): SARAYA AL-QUDS mengumumkan pejuangnya mengebom lagi Nehal Auz dengan 3 serangan mortar.

(06.08 malam, Mesir): KATAIB AL-QASSAM umum seorang pejuangnya syahid berikutan terkena serangan zionis di utara Gaza asar tadi.

(05.58 malam, Mesir): seorang penduduk syahid dan 1 lagi cedera dalam pengeboman terbaru, diantaranya kanak-kanak berhampiran kawasan perkuburan As-shuja'ieyah.

(05.42 petang, Mesir): Bot laju zionis melepaskan tembakan ke arah nelayah Gaza di persisiran laut Rafah.

(05.35 petang, Mesir): Zionis tembak 3 peluru meriam di Jabal Al-Mintar. Sebuah rumah turut terkena meriam di timur Gaza.

(05.21 petang, Mesir): SARAYA AL-QUDS lancarkan 3 mortar hawn ke lokasi zionis yang berada di sebelah timur Gaza.

(05.17 petang, Mesir): 3 serangan roket Palestin gugur di Askalan.

(04.57 petang, Mesir): Tunjuk perasaan di hadapan kedutaan Israel di Mesir yang mendesak supaya hentikan serangan di Gaza.

(04.12 petang, Mesir): Pejuang mengebom lokasi tentera zionis yang berada di sekitar sempadan Gaza.

(03.32 petang, Mesir): Seorang lagi penduduk Palestin syahid berikutan pengeboman zionis di utara Gaza.

(01.34 petang Mesir): Sebuah terowong bawah tanah yang digunakan untuk menyalurkan bahan bakar mengalami kebakaran besar selepas dibom pesawat zionis.



sumber:
http://sahabatalaqsha.com
http://palestinkini.com
http://map2street.blogspot.com

No comments:

Post a Comment