Al Aqsa dihati :

Adalah suatu kewajipan jihad untuk membebaskan tanah air umat Islam daripada sesiapa yang menyerang atau menakluknya kerana mereka adalah musuh umat Islam- Syeikh Yusof Al Qardhawi

Allah S.W.T berfirman, “Wahai orang2 yang beriman, kamu adalah penolong kepada sesama kamu. Jika kamu tidak melakukan ini, akan timbul pecahbelah dan penyelewengan yang besar.”

Sunday 11 April 2010

Artikel KPP Bil 4

Berita palestin

2 serangan udara rejim Zionis
Jumaat, 13/03/2009 - Dua serangan udara Israel telah dilakukan pada waktu subuh Khamis lalu di sempadan Mesir-Palestin berdekatan kem pelarian Yibna, selatan Rafah, namun tiada kecederaan dilaporkan.
Sumber keselamatan Palestin memberitahu wartawan PIC bahawa pesawat Israel itu mengebom kawasan Al Abd Jabr menyebabkan kerosakan beberapa rumah penduduk Palestin di situ.
Dalam Tebing Barat, askar-askar rejim Zionis pada awal pagi Khamis telah menceroboh bahagian-bahagian lain di bandar Jenin dan menyerang di sepanjang kawasan rondaan mereka.

----------------------------------------------------------------------------------------------
“TIDAK AKAN REDHA YAHUDI DAN NASRANI HINGGA KAMU MENGIKUTI CARA HIDUP MEREKA”


-ALBAQARAH:120
----------------------------------------------------------------------------------------------
Tahanan palestin teruk mengalami penderitaan
Khamis, 12/03/2009 - Pusat kajian tahanan Palestin melaporkan tahanan Palestin telah mengalami banyak penderitaan dan pencabulan di penjara Israel dan menyatakan ramai tahanan tidak dapat berjumpa dengan keluarga mereka setelah dua tahun.
Kenyataan yang diterima oleh PIC itu memaklumkan banyak lagi penderitaan yang dialami setiap hari oleh tahanan Palestin di penjara Israel seperti dasar mengabaikan perubatan, pemindahan arbitrari, memisahkan adik beradik di penjara dari dan merampas barang peribadi mereka.

Kos kewangan selepas serangan Israel keatas Gaza hampir $1.9bilion
Jumaat, 13/03/2009 - Peserta-peserta Seminar Bangsa-bangsa Bersatu untuk membantu Rakyat Palestin, telah membuat analisis mengenai kerosakan akibat dari peperangan Israel-Gaza. Kos dianggarkan menghampiri $1.9 bilion, Agensi Akhbar Palestin, WAFA, melaporkan.

---------------------------------------------------------------------------------------------------
“HAI ORANG-ORANG YANG BERIMAN,MENGAPA KAMU JIKA DIKATAKAN ORANG KEPADAMU:”BERPERANGLAH KAMU PADA JALAN ALLAH”,LALU KAMU BERLAMBAT-LAMBAT(DUDUK) DI TANAH?ADAKAH KAMU SUKA DENGAN KEHIDUPAN DI DUNIA INI DARIPADA AKHIRAT? MAKA TIDAK ADALAH KESUKAAN HIDUP DI DUNIA,DIPERBANDINGKAN DENGAN AKHIRAT MELAINKAN SEDIKIT SEKALI”
-ATTAUBAH:38
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Wahai rakan-rakan seperjuangan… ingatkah kita, bahawasanya saudara seislam kita di palestin telah diserang oleh Israel. Dalam kita tidak sedar, mungkin disebabkan kesibukan kita dengan macam2 perkara, sudah tiga minggu berlalu selepas palestin diserang oleh Israel. Serangan Israel laknatullah ke atas palestin bukan sahaja untuk membunuh umat Islam malah tujuan mereka adalah untuk mengeji dan memalukan umat Islam di mata dunia. Melalui berita2 akhbar, kita dapat lihat bagaimana siksanye saudara se-islam kita yang berada di sana. Dibunuh, diseksa, dikeji, dihina dan macam2 lagi kekejaman yang Israel lakukan ke atas mereka. Apakah peranan kita sebagai umat islam? Adakah kita hanya terus berdiam diri atau hanya melihat? Adakah kita sanggup melihat darah2 para syuhada’ terus mengalir tanpa henti? Ya syabab! Bangunlah! Bersatulah kita dalam menegak agama Allah ini. Jangan kita terus bersedih dengan ape yang berlaku terhadap saudara2 se-islam kita di Palestin. Seharusnya kita cakne dengan isu ini kerana ia melibatkan maruah islam itu sendiri!

Jika kita hanya berdiam diri tanpa buat apa2, mungkin satu hari nanti orang bukan islam akan memandang rendah kepada kita.sanggupkah kita menggadai agama islam kita hanya kerana kurang kesedaran dgn apa yg berlaku pd tanah palestin???malah Bukan itu sahaja perkara keji yg telah mereka lakukan,akan tetapi, umat Islam juga akan terus ditindas dgn berterusan terutamanya oleh anjing2 barat . Seperti yang ikhwah akhawat sedia maklum, umat Islam mempunyai sejarah yang cukup hebat. Semasa zaman para sahabat terdahulu, umat Islam merupakan umat yang terkuat di dunia.

Mari kita renung kisah Nabi Ibrahim ketika baginda dihumbankan ke dalam api diseksa oleh orang-orang yang mengingkar perintah Allah. Ketika itu, seekor burung melihat kejadian itu dan ingin membantu memadamkan api tersebut. Usahanya adalah mengambil air menggunakan paruh yg kecil untuk memadamkan marak api yang besar. Dari segi logika akal, mana mungkin api yg marak itu boleh dipadamkan dengan hanya menggunakan setitis dua air yg dibawa oleh burung tersebut. Namun atas keyakinan bahawa tindakan itu adalah salah satu alternatif untuk membantu Nabi Ibrahim daripada hangus dijilat api. Maka terlepas la burung tadi dari dipersoalkan di hadapan Allah pada hari kiamat nanti. Begitu la keyakinan seekor haiwan yang tidak mempunyai akal fikiran, mampu melakukan tindakan yang akhirnya menyelamatkan agama islam itu sendiri. Allahuakbar!! Mulianya pengorbanan seekor burung terhadap Islam.

Begitu juga la halnya dengan program boikot yang sedang dianjurkan ketika ini. Usahlah dipersoalkan keberkesanan program ini. Persoalkan la kepada diri sendiri. Apakah yang telah kita lakukan untuk menjayakan program ini? Andai usaha sekecil ini pun tidak mampu dilakukan, usah bicara soal jihad di medan perang. Sanggupkah kita melihat islam ditindas dengan begitu teruk tanpa ada sebarang pembelaan daripada umat islam sendiri? Malah masih boleh menjamah barangan-barangan musuh islam sendiri. Adakah masih dikira islam diri ini seandainya menyokong secara tidak langsung usaha untuk menghapuskan islam? Tepuk dada, tanya la iman.

Namun begitu, ingin juga ana selitkan beberapa nama syarikat Israel yang telah muflis kesan daripada boikot ke atas barangan mereka. Semoga dengan coretan tidak seberapa ini, dapat meniupkan kembali






Artikel Penuh (muat turun dengan klik kanan dan "Save link as"):
Page 1 | Page 2

No comments:

Post a Comment