Al Aqsa dihati :

Adalah suatu kewajipan jihad untuk membebaskan tanah air umat Islam daripada sesiapa yang menyerang atau menakluknya kerana mereka adalah musuh umat Islam- Syeikh Yusof Al Qardhawi

Allah S.W.T berfirman, “Wahai orang2 yang beriman, kamu adalah penolong kepada sesama kamu. Jika kamu tidak melakukan ini, akan timbul pecahbelah dan penyelewengan yang besar.”

Saturday 10 April 2010

Artikel KPP Bil 1&5

MUHASABAH CINTAKU
khairaummah


Berita Palestin semakin senyap. Kita juga turut senyap. Barangan boikot mula mendapat tempat di hati. Sedangkan saudara di Palestin masih menjerit sakit pada kelukaan yang lalu.

Di mana usaha dan pendirian kita yang sebenar-benarnya? Pernahkah kita berusaha untuk memahami sebab-musabab yang menjadikan Palestin itu seperti apa yang kita lihat pada hari ini? Adakah kita masih juga memanjatkan qunut nazilah seperti yang dihebohkan beberapa bulan yang lalu? Atau adakah di sudut hati masih dipanjatkan doa untuk pembebasan Palestin?

Sedangkan menghadiri usrah pun kita liat, inikan pula mahu berjihad di jalan Allah.
Bangkitlah pemuda-pemudi Islam sekalian, jangan biarkan agamamu ini disembelih sewenang-wenangnya!
Terkadang kita merasa marah apabila kaum kufar menghina agama kita dengan cara yang pelbagai. Kita merasa sakit hati apabila saudara kita di Palestin di sakiti. Tetapi itu semua belum memadai seandainya tidak ada tindakan yang kita lakukan.

Pergi berusrah!

Perkara semudah itu kita tidak mampu. Bagaimana agaknya kita mahu menambah ilmu agar dapat membela agama ini satu hari nanti? Agar dapat membebaskan Palestin dari cengkaman Zionis laknatullah?

Pergi ke kuliah!

Wah, ini juga turut menjadi beban kepada kita. Bagaimana hendak melahirkan generasi doktor Muslim yang berkompetensi dan menjulang kalam Ilahi? Tidak hairankah pada kebanyakan pemenang hadiah Nobel yang kebanyakannya berbangsa Yahudi?
Ketahuilah usaha-usaha kecil kita amat bermakna demi agama ini.
Muhasabahlah cinta kita kepada Islam ini. Apakah benar cinta?



------------------------------------------------------------------------------

PALESTIN, SATU CERITA...


Dahulunya negara-negara Islam bernaung di bawah satu sistem pemerintahan iaitu daulah Islamiah. Khilafah terakhir iaitu Khilafah Uthmaniyyah dijatuhkan hasil usaha keras golongan yang membenci agama ini.

Kerajaan Turki Uthmaniyyah telah mempertahankan Islam selama 600 tahun sejak kurun 7M sehingga kurun 13 M daripada serangan tentera salib.

Gerakan Freemasonry sebagai sebuah organisasi Yahudi antarabangsa berusaha menghancurkan kesejahteraan manusia dengan perancangan mereka yang sangat rapi. Freemason merancang pemberontakan untuk menggulingkan Sultan Abdul Hamid yang memimpin kerajaan Turki Uthmaniyah ketika itu. Akhirnya pada 3 Mac 1924M secara rasminya Khilafah Islamiyah digulingkan dengan didalangi Mustafa Kamal Attaturk.

Bermula dari detik hitam itu, umat Islam di seluruh dunia berpecah belah dan tidak bersatu seperti sebelumnya. Muncullah harakah-harakah Islamiah di setiap negara seperti yang dilihat pada hari ini.
Umat-umat Islam kebanyakannya terpengaruh dengan ideologi ciptaan manusia dan tidak mengambil Al-Quran dan As-Sunnah sebagai perundangan dan panduan utama dalam hidup mereka. Agama hanya dipakai pada waktu-waktu tertentu dalam masyarakat sahaja. Ini jelas dilihat pada hari ini apabila hukum Allah dilitupi oleh hukum-hukum manusia yang zalim.

Zionisme pula adalah satu gerakan yang memiliki ideologi yang dianuti oleh bangsa Yahudi di seluruh dunia. Mereka bercita-cita menjadikan Palestin sebagai ibu kota bagi kerajaan Israel Raya. Inilah cita-cita tertinggi mereka yang masih diusahakan sehingga ke hari ini dengan berpenat lelah hingga nyawa saudara-saudara kita menjadi korbannya.

Serangan demi serangan dilakukan dan pelbagai taktik kotor dirancang oleh para penyangak ini untuk mencapai cita-cita mereka. Sedangkan umat Islam sibuk berbalah dan lalai dengan hiburan-hiburan yang melekakan mereka. Banyak kes murtad yang terhasil dari gerakan Kristianisasi kian memburukkan keadaan

memburukkan keadaan. Freemasonry sedari awal mengetahui bahawa kekuatan umat Islam adalah pada daulah Islamiah yang berpegang teguh kepada ajaran Al-Quran dan As-Sunnah. Realitinya umat Islam hari ini semakin jauh dengan ajaran Al-Quran dan As-Sunnah dan menyokong ideologi ciptaan manusia dalam urusan kehidupan mereka.

Jalan untuk membebaskan Palestin ini terletak kuncinya pada kita sebagai umat Muhammad S.A.W. Perbaikilah kefahaman kita agar dapat sama-sama kembali menegakkan Islam dan mengembalikan keamanan. Semua ini tidak diperolehi bila sekadar berangan-angan begitu-begini sedangkan menghadiri usrah yang menambah ilmu itu pun kita tidak mampu. Marilah beramal dan berjihad demi agama ini. Bersatulah dan usah lagi bercerai-berai.

Bangkitlah pengganti Salahuddin harapan agama sekalian!


Artikel Penuh (muat turun dengan klik kanan dan "Save link as"):
Page 1 Page 2

No comments:

Post a Comment