Al Aqsa dihati :

Adalah suatu kewajipan jihad untuk membebaskan tanah air umat Islam daripada sesiapa yang menyerang atau menakluknya kerana mereka adalah musuh umat Islam- Syeikh Yusof Al Qardhawi

Allah S.W.T berfirman, “Wahai orang2 yang beriman, kamu adalah penolong kepada sesama kamu. Jika kamu tidak melakukan ini, akan timbul pecahbelah dan penyelewengan yang besar.”

Tuesday 29 March 2011

Palestin Kita, Maruah Kita


Palestin.

Palestin.

Palestin. 

Isu yang tak kunjung selesai. Ada kalanya panas,kemudian sejuk kembali. Media antarabangsa yang dikawal oleh kuasa besar yang juga termasuk dalam kalangan kelompok tali barut Yahudi memanipulasi berita untuk meredakan kemarahan umat Islam.Sebab itu kta lihat dengan tiba-tiba isu serangan ke atas Gaza pada awal tahun 2009 padam semalaman!

Anda juga mesti terfikir kenapa unit Kempen Prihatin Palestin (KPP) ini ditubuhkan dan diteruskan lagi walaupun sudah masuk 4 tahun usianya. Kenapa Palestin?? Kenapa bukan Mesir? Libya? Yaman? Atau  tidak negara Malaysia kita sendiri ??
Untuk memahami isu ini kita semua haruslah mempunyai kefahaman yang mendalam dalam hati kita dan seluruh umat Islam yang lain untuk memahami kronologi rentetan sejarah umat Palestin itu sendiri. Betapa orang Yahudi itu mempunyai protokol mereka sendiri. Allah S.W.T. berfirman dalam al-Quran :

“Dan sekali-kali tidak reda orang Yahudi dan Nasrani itu melainkan kamu mengikut cara hidup mereka...”

Kenapa Palestin?
    
    1)    Bumi Palestin mempunyai kedudukan yang istimewa di dalam hati setiap orang Islam.
    
    2)     Ianya merupakan tanah Para Anbiya’. Bahkan ramai para anbiya? yang disebut di dalam al-Quran, telah dilahirkan, dibesarkan dan disemadikan di bumi ini (lebih 50 orang kesemuanya)
    
    3)    Bumi ini dianggap suci dan diberkati kerana terdapatnya Masjid al-Aqsa.
    
    4)    Berdasarkan perspektif Islam, tempat ini merupakan padang Mahsyar selepas kiamat dan merupakan pusat keamanan sejagat.
    
    5)    Orang yang tinggal di sana kerana Allah diibaratkan seperti orang yang berjihad di jalan Allah. Dan dinamakan sebagai “Ardh Ribath”, iaitu bumi pertahanan jihad.
    
    6)    Bumi Palestin juga dianggap sebagai pusat untuk kumpulan-kumpulan yang sentiasa teguh menegakkan kebenaran dan hak orang Islam sehingga ke hari kiamat.
    
    7)    Ianya juga merupakan bumi yang diberkati Allah. Samada dengan banyaknya para anbiya yang telah diturunkan di sana, dan jihad yang berterusan.

Disini kita dengan tugas kita semampunya. Teruskan memberi kesedaran terhadap Palestin terhadap orang ramai. Tingkatkan  sensitiviti umat Islam. Hulurkan bantuan semampunya. Boikot barangan yang menyumbang kepada ketenteraan zionis. Setiap usaha yang dilakukan walaupun kecil tetap akan dikira oleh Allah di sana nanti. Siapa tahu, kerana usaha kecil ini akan dikira oleh Allah untuk masuk syurga??
         
Semoga usaha KPP ini dapat memberikan gambaran dan kesedaran yang jelas untuk menyokong warga Palestin memiliki semula tanah air mereka seterusnya dapat mendaulatkan kota Baitul Maqdis dan Masjidil Aqsa serta memperteguhkan jati diri seluruh umat Islam menentang sifat jahat Yahudi hingga hari kiamat.
       
Kami juga berharap semoga Kempen Prihatn Palestin ini dapat menjadikan kita kasih kepada bumi Palestin dan warganya di samping semangat ukhuwwah Islamiah serta taa’wun dapat disuburkan lagi. Menjadi harapan kita semua agar umat Islam sentiasa mendapat pemeliharaan Allah SWT dan Baitul Maqdis menjadi milik umat Islam kembali. Amin.

"Our Palestine, Our Dignity"

Disediakan oleh :
Mohd Zulfadzli bin Yamin
Pengarah Kempen Prihatin Palestin,
PERUBATAN Cawangan Zagazig 2011.

No comments:

Post a Comment